Jag vill....

Kvalitet i varje skede

Kvalitet i varje skede
Våra ideal och vår stolthet i vår tillverkning kommer att fortsätta säkerställa att varje skede, från design, utveckling och produktion till kundanvändning, kommer våra fordon att vara av högsta kvalitet, hållbarhet och miljöprestanda.
  • Utformning av kvalitet


    Uppgiften att bygga in högsta kvalitet i våra fordon börjar direkt från den inledande designprocessen. Utvecklingsstadiet för en ny produkt eller komponent är en avgörande tidpunkt för att identifiera och åtgärda eventuella problem. Att vidta åtgärder i ett tidigt skede kan förhindra allvarligare och svårare att åtgärda problem som uppstår närmare produktionen.

  • Stränga tester


    För att förstå hur våra fordon kommer att prestera i händerna på våra kunder genomför vi noggranna forsknings- och testprocesser, både i laboratoriet och på verkliga vägar. Varje ny modell genomgår rigorösa tester med hjälp av datormodellering, laboratorietester och tusentals kilometer verklig körning under extrema förhållanden. Den data vi samlar in granskas noggrant för att säkerställa att prestandan är enastående när kunderna kör fordonet.

  • 40 varv runt jorden

    Verklig testning över tusentals kilometer på allmänna vägar.

  • > 100°C skillnad

    Testning under extrema förhållanden.

  • 100% bekräftelse

    All data som samlats in granskas för att säkerställa perfekt prestanda.

Europeisk hållbarhetstest

Den europeiska hållbarhetstesten är en rigorös bedömning av hur våra nya modeller presterar i skiftande klimat och på olika kvalitetsvägunderlag över hela kontinenten. Varje nytt fordon kommer att köra mer än 100 000 km, inklusive Arktiska tester i norra Sverige, körning på dåliga vägar i Ryssland och snabb motorvägskörning i Tyskland. Den producerade datan analyseras för att upptäcka eventuella problem och möjliggöra förbättringar eller korrigeringar innan fordonet släpps för allmän försäljning.

  • Kvalitet i utvecklingen


    Att agera tidigt under utvecklingsstadiet för en ny produkt kan förhindra allvarliga och svårare att fixa problem närmare produktionen. Vi använder en metodik som kallas "Design Review Based on Failure Mode" (DRBFM) som en PROAKTIV förebyggande teknik. Designers fokuserar på förändringsområden, pekar ut potentiella problemområden och tillämpar kunskap de har fått från tidigare projekt. De arbetar sedan med att producera designlösningar som granskas av experter och specialister. Våra unga ingenjörer får specialistutbildning i DRBFM för att utveckla avancerade tekniska färdigheter för att möta framtida designutmaningar.

  • 48h maximalt

    48h efter att återförsäljaren har rapporterat säkerhetsrelaterade problem.

  • 100% rapporter delas

    100% av rapporterna från kunderna på marknaderna analyseras.

  • 100% kundnöjdhet

    Fullständig kundnöjdhet på varje nivå: arbetskvalitet, produktkvalitet, försäljnings- och servicekvalitet.

  • Kvalitet säkerställd i varje fordon

    Vi investerar i människor, träning och arbetssätt för att säkerställa att varje fordon vi tillverkar är av högsta kvalitet. Och att det uppfyller de höga standarder vi sätter och strävar efter att överträffa. Alla på produktionslinjen har ansvaret att säkerställa kvalitet i varje skede. En sådan personlig engagemang i arbetet kulminerar i de kvalitetssäkringskontroller som genomförs innan ett fordon lämnar fabriken.

  • Erfaren arbetskraft

    Vi erbjuder omfattande utbildning till alla våra anställda. Det sträcker sig från lärlingsutbildningar för unga människor som börjar, till regelbundna möjligheter till kompetensutveckling för vår etablerade arbetskraft. Erfarenhet och kunskap delas över generationer, vilket stärker engagemanget för kvalitet. Arbetskraften som utför de tusentals kontroller vi insisterar på är stolta över det de gör för att säkerställa att varje kund blir förtjust i sitt fordon avseende säkerhet och kvalitet.

  • Förbättring genom att lyssna

    Vårt åtagande för kvalitet slutar inte när vi överlämnar fordonet till kunden. Genom fordonsåterkallelser och våra kampanjer för kundservice och nöjdhet ser vi till att kvalitetsproblem erkänns och åtgärdas när det är nödvändigt. Vi lyssnar alltid på vad våra kunder har att säga och använder deras åsikter och erfarenheter för att göra förbättringar. Feedback och data samlas in från våra återförsäljare och våra leverantörer. Vi övervakar också noggrant kundåsikter som samlas in av tredje parter, såsom tidningar, tidskrifter och online-publikationer.