Jag vill....

Kvalitet

Kvalitet överallt, i allt.
Vårt uppdrag är att minimera kundens olägenhet. Våra kunder avgör därför vår kvalitet. I sann Kaizen-anda har har detta uppdrag ingent slut.
  • Våra kunders röster


    För att förstå vad Toyota-kvalitet innebär beöver vi lyssna på de viktigaste personerna – vår kunder. Deras oberoende åsikter och erfarenheter med sina fordon berättar för oss om våra kvalitetsmål uppfylls. Deras feedback ger oss den verkliga informationen vi behöver för att göra förbättringar och producera ständigt bättre bilar. Vi är alltid redo att lyssna på våra kunders röster, och vi ägnar lika mycket uppmärksamhet åt kritik som till beröm. Kvalitet avser inte bara de produkter vi levererar, utan också kvaliteten på det arbete vi utför inom alla våra affärsområden och för alla interna kunder.

  • De anställdas röster


    Människorna som arbetar i våra tillverkningsanläggningar runt om i världen tar stor personlig stolthet i det de gör. Deras engagemang för att göra det bästa jobbet vid varje steg är grundläggande för att säkerställa att vi levererar högkvalitativa produkter till våra kunder. Varje individ i vår arbetskraft förstår vikten av att aldrig passera vidare dålig kvalitet till nästa steg i processen. Detta innebär att vi tar itu med problem i det ögonblick de uppstår för att förhindra att allvarligare problem utvecklas. Denna inställning sträcker sig från forskning och utveckling, genom produktion till våra efterförsäljningstjänster och till och med bland våra kontorsarbetare.

"Kvalitet är resultatet av allas ansträngningar.".

Peter Rade, Vice President Quality of Toyota Motor Europe

  • Kvalitet finns överallt, i allt.

    Vi placerar kvalitet i hjärtat av allt vi gör. Trogen principen om Kaizen, ser vi alltid på hur vi kan göra förbättringar. Detta är så att vi kan vara säkra på att leverera de bästa kvalitetsprodukterna och tjänsterna till våra kunder. Genom vår övergång till ett mobilitetsföretag förblir vi sanna mot vårt kvalitetsarv och strävar efter samma nivå av kvalitet i allt vi gör. Från hur vi interagerar med våra kunder i denna ständigt föränderliga digitala värld, till att uppnå koldioxidneutralitet.


  • Vår kvalitetsfilosofi

    Vårt synsätt på kvalitet grundar sig på filosofin Jikotei Kanketsu: ”att säkerställa att defekter aldrig förs vidare till nästa process”. Det innebär att varje medlem av arbetskraften tar ansvar för kvaliteten i sitt arbete. Alla, inklusive våra fabriksarbetare, som identifierar ett problem i en del eller process kan larma och stoppa produktionen så att en lösning kan hittas. Detta bidrar till konsekvent kvalitet vid varje steg av varje process.


  • Fråga ”varför” fem gånger

    Vi strävar efter ”noll fel” i alla produktionsprocesser. Problem ger oss möjligheter att göra förbättringar och säkerställa god kvalitet. Det är därför viktigt att ta reda på orsaken när något går fel, så att det kan rättas till och förhindras från att hända igen. Av denna anledning frågar vi ”varför” fem gånger i varje ärende.

  • Från koncept till kund

    Våra ideal och vår stolthet i vår tillverkning kommer fortsätta att säkerställa att vid varje skede, från design, utveckling och produktion till kundanvändning, kommer våra fordon att vara av högsta kvalitet, hållbarhet och miljöprestanda.

  • Kvalitetshistoria och traditioner

    Från första dagen har Toyota prioriterat hög kvalitet i sina produkter och tjänster. Genom åren har vi infört principer och processer för att säkerställa att våra kvalitetsnivåer fortsätter att förbättras.