Jag vill....

Kundservice

Välkommen till Toyota financial services kundservice
Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice med frågor och synpunkter om våra finansieringsprodukter och tjänster. Dina åsikter är viktiga för oss och vi vill kontinuerligt utveckla vår verksamhet för att du ska vara nöjd med vår service.
  • Min Finansiering - Få en bättre överblick av dina tjänster hos Toyota Financial Services

    Med hjälp av sajten Min Finansiering kan du som privatkund med ett aktivt finansieringskontrakt hantera de vanligaste ärendena på egen hand, dygnet runt.


    Väl inloggad får du full överblick av ditt kontrakt och kan exempelvis se aktuell ränta, restskuld och slutdatum. Du kan även se dina senaste fakturor, ansöka om autogiro samt se din finansanknutna försäkring.

    Inloggningen sker säkert och smidigt med BankID.

MIN FINANSIERING FAQ

Min Finansiering är Toyota Financial Services webportal för privatkunder. Samtliga privatkunder med ett aktivt kontrakt på en Toyota hos Toyota Financial Services har enkelt tillgång till portalen och kan därigenom få uppgifter om just sitt avtal.

På vår portal kan du enkelt bland annat:

  • Få överblick av din finansiering
  • Se senaste fakturor och betalningsstatus
  • Ansöka om autogiro
  • Se din Toyota Bilförsäkring
  • Hantera dina kontaktuppgifter
  • Tacka nej till pappersfakturor


Och mycket mer

Du som kund hos oss med ett aktivt avtal kan som ett första steg logga in med hjälp av ditt BankID, därefter får du fylla i aktuella kontaktuppgifter för dig. Sedan är du registrerad och kan använda portalen när det passar dig!

Du som är privatkund hos oss med ett aktivt kontrakt kan enkelt och säkert logga in med ditt BankID.

Det är endast privatpersoner med aktivt kontrakt som har en Toyota finansierad hos Toyota Financial Services som har möjlighet att registrera sig och använda portalen. Om dessa två kriterier stämmer in på dig men du ändå inte kan logga in, vänd dig gärna till vår kundservice på: kundservice@toyota-fs.com 08-622 35 20 (vardagar 9-16)

Ja, om det är ditt personnummer som står på kontraktet på flera aktiva avtal så kan du se samtliga på Min Finansiering. Du kan enkelt byta mellan de olika kontrakten på förstasidan där modellöversikten visas.

Detta beror på vilken finansieringsprodukt du har på just ditt avtal. Vi har en funktion i portalen där du enkelt kan räkna på din nuvarande restskuld om du har en låneprodukt. Ifall du går i tankar att förnya eller förlänga ditt avtal, ta kontakt med din Toyota-återförsäljare.

Det är endast finansanknutna försäkringar som vi har möjlighet att lägga upp på vår portal. Om du har tecknat en försäkring separat från din finansiering så dyker den tyvärr inte upp. Om du vill ha mer information om just din försäkring, ta kontakt med Toyota Bilförsäkring på 0771 - 54 54 00

I dagsläget kan du inte teckna Toyota Bilförsäkring via vår portal. Om du vill ha en offert eller teckna en försäkring, ta kontakt med vår kundservice på 0771 - 54 54 00. Även skadeanmälan måste göras separat. Detta kan du göra antingen digitalt på följande länk:

Toyota Bilförsäkring Skadeanmälan

Eller via någon av nedanstående:
Toyota Bilförsäkring: 0771 - 54 54 00
Toyota Eurocare (vägassistans): 0771 - 23 50 00
Länsförsäkringars skadejour (kvällar & helg): 020 - 59 00 00

Ja, du kan betala med e-faktura. För att vi ska kunna skicka en e-faktura till dig behöver du själv ansöka om det. Det gör du genom att logga in på din internetbank, söker upp Toyota Kreditbank GmbH och i sin tur anmäla dig till e-faktura. E-faktura går ej att kombinera med autogiro.

Ja, det kan du göra. Inne på Min Finansiering och på sidan "Fakturahistorik" så kan du direkt länkas till en autogiroansökan där du fyller i kontouppgifter och sedan signerar med BankID. När detta är gjort tar det någon eller några bankdagar innan autogirot är aktivt.