Jag vill....

Nationella marknadsförings- och försäljningsbolag

Våra NMSC (National Marketing & Sales Companies) och återförsäljare stödjer våra kunder genom hela deras Toyota-resa.
Våra bilar och tjänster säljs över hela Europa, men sättet vi marknadsför dem och kommunicerar med våra kunder skiljer sig åt i varje land. Våra nationella marknadsförings- och försäljningsbolag samt återförsäljare engagerar sig med människor på ett sätt som passar varje marknad.
  • Nationella marknadsförings- och försäljningsbolag

    Den rika mångfalden av olika länder som utgör Europa utgör en utmaning för varje företag som verkar över hela regionen. Våra nationella marknadsförings- och försäljningsbolag (NMSC) måste ta hänsyn till de många variationerna i kultur, språk och affärspraxis samtidigt som vi säkerställer att vi levererar konsekvent höga standarder av service till våra kunder. Våra 28 europeiska NMSC har ett brett spektrum av ansvarsområden på nationell nivå, inklusive produkt- och marknadsföringsstrategi, teknisk support, kundrelationer samt utveckling och stöd av vårt återförsäljarnätverk.

  • 28

    NMSC (Nationella marknadsförings- och försäljningsbolag)

  • 53

    länder

  • >2400

    Toyota-återförsäljare

  • >360

    Lexus-återförsäljare

  • Ett omfattande nätverk av återförsäljare

    Våra 2 800 återförsäljningsställen är den första kontaktpunkten för de flesta av våra kunder. De erbjuder försäljning av nya och begagnade fordon och reservdelar, service, underhåll och reparation. Certifikatet på våra återförsäljares väggar är bevis på att varje Toyota-återförsäljare har uppfyllt samtliga 86 stränga obligatoriska standarder. Det visar att de är engagerade i att visa konsekvens och öppenhet genom en kunds hela resa med sin Toyota. Resultatet är trygghet - att veta att varje Toyota kommer att få bästa möjliga behandling, i enlighet med vår övergripande filosofi om miljövård.


  • En fördjupad köpupplevelse för kunder

    Våra återförsäljare har en nyckelroll i vår framtid som ett mobilitetsföretag genom att erbjuda kunder en fördjupad varumärkesupplevelse. Dedikerade områden inom den nya butiksmiljön presenterar vårt fulla sortiment av produkter och tjänster, från nya och begagnade Toyota-fordon, Toyota Gazoo Racing-produkter, bZ-märkta elektrifierade fordon, eftermarknad och service till KINTO Mobility Services. I kundhubben interagerar kunder med varumärket både digitalt och med återförsäljarexperter. Interaktiva digitala touchpunkter ger kunderna en personlig butiksupplevelse och möjlighet att utforska våra mobilitetsprodukter.


  • Ett starkt åtagande att minska sin miljöpåverkan

    Som en av världens ledande biltillverkare tar vi vårt ansvar för att bidra till att skydda miljön mycket seriöst. Våra återförsäljare delar detta ansvar. Till exempel ser de till att avloppsvatten – en källa till förorening under fordonservice – samlas in och behandlas. Liknande regler gäller för olja, färg, batterier och däck. De kommer också att reparera bilens luftkonditioneringssystem med återvinning/återanvändningsutrustning för att undvika att köldmedel skadar miljön och specifikt ozonlagret.


  • Tekniker som är utbildade – och omutbildade

    Våra bilar är högteknologiska maskiner. Att arbeta med dem kräver specialistkunskaper, vilket våra tekniker besitter, eftersom varje tekniker som arbetar hos en Toyota-återförsäljare är en examinering från Toyota Academy. De är därmed välutbildade och förstår Toyota-bilar in i minsta detalj. Dessutom deltar de regelbundet i ytterligare utbildning för att hålla sig uppdaterade om de senaste modellerna och utvecklingarna. Eftersom de tillbringar sina arbetsliv med att serva och reparera Toyota-bilar kan man säga att ingen känner till en Toyota-bil som en Toyota-tekniker!


  • Ingående arbetskunskap om elektrifierade fordon

    Att arbeta med våra elektrifierade fordon kräver särskilda färdigheter. Våra tekniker testar hela fordonssystemet och sammanställer en skriftlig rapport som ger all information som en kund behöver för att förstå hälsotillståndet hos sitt fordon. Det är det idealiska sättet att säkerställa att allt fungerar som det ska, på optimala prestandanivåer. Intressant nog innebär att kontrollera ett elektriskt fordon inte smutsiga arbetskläder, oljiga händer och en skiftnyckel! Istället innebär det att koppla in en kraftfull dator som utför många av testerna själv.


  • En passion för säkerhet

    Innan en återförsäljare utför något arbete på kundens begäran genomförs en kostnadsfri inspektion av bilens skick. Målet är att säkerställa att varje Toyota-fordon presterar på högsta nivå av tekniskt kunnande och säkerhet. När denna inspektion är klar får kunden en skriftlig rapport och förklaring som täcker tillståndet för vindruta, vindrutetorkare och mekanism, gummimattor, däck, kaross och ljus.


  • En önskan att göra rätt från första försöket

    Toyota tror på att åtgärda alla problem på rätt sätt vid första försöket. Det är inte nödvändigtvis det enkla sättet att göra saker, åtminstone inte på kort sikt. Men det finns ingen plats för kortsiktigt tänkande på Toyota. Om det finns ett problem med en Toyota-bil vill vi komma till botten med det. Det innebär att noggrant undersöka eventuella fel för att förstå problemet och identifiera rätt lösning. Vi är inte intresserade av snabba lösningar som inte varar. Istället hittar vi en långsiktig lösning så att varje kund kan njuta av sin bil utan fel med förtroende.

  • Löftet att endast använda äkta Toyota-detaljer

    Om inspektionen visar att en bil behöver bytas ut delar - till exempel för att klara det obligatoriska värdighetstestet - kommer en Toyota-återförsäljare endast använda äkta Toyota-detaljer. Med andra ord kommer de inte att kompromissa med kvalitet eller hållbarhet. Kunden kan därför vara trygg i vetskapen om att de använda delarna är speciellt utformade och tillverkade för deras Toyota.